måndag 24 oktober 2011

Kundservice

Jag går ju en slyngelkurs med odågan, och för att fatta mig kort. Den inleddes den 15 augusti, och skulle vara på 8 tillfällen.. Den är inte slut än!

Under de här veckorna har det varit sjukdom, väder och att instruktörerna bokat upp sig på annat på den tiden som vi ska ha på kurs, som gjort att det ställts in. Inte nog med det så kommer alltid beskedet om att kursen är inställd samma dag som det är kursdags - oavsett anledning! Förra veckan kom beskedet 1 timme innan kursstart, där man också skrev "Vi ses nästa vecka" och idag kommer ett sms om att de ska ha en föreläsning istället och att vi är välkomna på den om vi vill.. Den föreläsningen är planerad sen minst 2 veckor tillbaka.

Jag blir upprörd på sånt här. Jag som kund blir drabbad hela tiden. Att en kurs som förskjuts i upp till 5 veckor känns inte okej!

Jag som kommer från ridvärlden och har jobbat som instruktör där under en längre period blir faktiskt uppriktigt förvånad över att det är så här. Hade det här varit en ridskola (som jag faktiskt anser vara jämförbar!), så hade det inte hänt att lektionerna hade blivit inställda p.g.a instruktören planerat för annat eller att instruktören var sjuk. Då ringer man in en vikarie (innan man planerar för annat!) eller åker in och instruerar ändå. OCH är en elev borta ett pass har denne möjlighet till "igenridning", men det skulle vara riktigt långsökt att man ställer in ridlektioner för att instruktören planerar in annat.

Jag har framfört mina klagomål till instruktörerna iallafall och jag hoppas på förbättring i framtiden! Det är inte rimligt att en kurs tar nästan dubbelt så lång tid i anspråk än vad den egentligen ska ta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar